תגיות: pCon, חיפוש, אינטרנט, גוגל, VisualRank, JavaScript, פלאש, תמונות
חידושים משמעותיים בחיפוש
ללא רעש והמולה תקשורתית רבה הכריזה גוגל בשבועות האחרונים על שני פרויקטים חשובים, עליהם היא עובדת כבר מספר חודשים, אשר יש בהם בכדי לשנות את פני עולם החיפוש באינטרנט.
אי שם במעבדות החברה במאונטיין ויו (Mountain View) שבקליפורניה עובדים אנשי המחקר של גוגל על פיתוח של מספר טכנולוגיות חדשות שיאפשרו למנוע החיפוש שלה להבין טוב יותר מה נימצא בתמונות ובאנימציות הפלאש המאוכסנים ברחבי הרשת.
להבין מה יש בתמונות
הפרויקט שקיבל את החשיפה התקשורתית הגדולה יותר הוא פיתוח ה-VisualRank, שהוכרז בשבוע שעבר (http://www.pcon.co.il/v5/NewsHeadItem.asp?id0=1621). מדובר באלגוריתם חדש, שינסה לדרג את חשיבותן של תמונות באינטרנט בשיטה דומה למה שעושה כיום אלגוריתם הדירוג PageRank של גוגל, המדרג את דפי האינטרנט על פי מספר ההפניות (קישורים) אליהם. דירוג התמונות יאפשר למנוע החיפוש להבין טוב יותר מהו התוכן הנמצא בתמונות, וכתוצאה, הוא התוצאות שיוצגו יהיו איכותיות יותר.
אב הטיפוס של האלגוריתם, אשר נבדק על מדגם מייצג של 2000 שמות של מוצרים פופולאריים כמו iPod, Xbox ו-Zune, הראה כי קיים שיפור של 83% במספר התוצאות הרלוונטיות לעומת האלגוריתם הנוכחי של גוגל לחיפוש תמונות.
ולהבין גם מה יש בפלאש ובתסריטי
הפרויקט השני של גוגל, אשר הוכרז, כבדרך אגב, בבלוג הרשמי שלה (http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/04/crawling-through-html-forms.html), ואשר הובא לידיעתנו על ידי אורן שץ, מנכ"ל SEO ישראל (http://www.seoisrael.co.il/), יאפשר לה לראשונה לחלץ מידע מתוך דפים המכילים אנימציות פלאש, תסריטי וטפסי HTML.
מהו המצב הנוכחי?
תמונות ופלאש אף פעם לא היו הצד החזק של מנועי החיפוש. כיום מרבית העכבישים (crawlers - אותם רובוטים הגולשים לאתרי האינטרנט ושולחים למנועי החיפוש מידע על התוכן שבהם), מדלגים אוטומטית על המידע הנמצא בקבצי הפלאש, תסריטי ה- והטפסים, וגם אלו שבכל זאת מנסים להבין מה נמצא בתוכם, לא ממש מצליחים לעשות זאת.
לגבי תמונות, אף מנוע חיפוש לא יודע כיום מה יש בתוכן ומה המידע שהם נושאות. כולם רק מנסים לשער, וגם זאת, לא בהצלחה רבה.
למה הידיעה חשובה?
אם גוגל תצליח ליישם בהרחבה ובהצלחה את שני הפרויקטים האלו הרי שמנוע החיפוש שלה יהיה הראשון להבין את התוכן הנמצא בתמונות ובאנימציות. מדובר במקפצה חשובה עבור גוגל, ויתכן כי תהיה זו גם אבן דרך חשובה בעולם החיפוש באינטרנט. המנוע של גוגל ייחשף לכמויות מידע ענקיות שאף מנוע חיפוש אחר באינטרנט עוד לא הגיע אליהן.
משמעות הדבר עבור גוגל, אומר אורך שץ, היא מיצוב וחיזוק מעמדה כמובילה בחיפוש. המשמעות עבור הגולשים תהיה קבלת תוצאות איכותיות מאי מפעם, הן בתמונות והן בדפי האינטרנט, וחשיפה לאתרים שעד כה לא קיבלו ביטוי בתוצאות החיפוש שערכו.
רקע על עולם חידושים מסקרנים במנועי החיפוש
עוד הרחבות על מנועי חיפוש, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: חידושים מסקרנים בחיפוש: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=865#d1
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
חידושים משמעותיים בחיפוש
ללא רעש והמולה תקשורתית רבה הכריזה גוגל בשבועות האחרונים על שני פרויקטים חשובים, עליהם היא עובדת כבר מספר חודשים, אשר יש בהם בכדי לשנות את פני עולם החיפוש באינטרנט.
אי שם במעבדות החברה במאונטיין ויו (Mountain View) שבקליפורניה עובדים אנשי המחקר של גוגל על פיתוח של מספר טכנולוגיות חדשות שיאפשרו למנוע החיפוש שלה להבין טוב יותר מה נימצא בתמונות ובאנימציות הפלאש המאוכסנים ברחבי הרשת.
להבין מה יש בתמונות
הפרויקט שקיבל את החשיפה התקשורתית הגדולה יותר הוא פיתוח ה-VisualRank, שהוכרז בשבוע שעבר (http://www.pcon.co.il/v5/NewsHeadItem.asp?id0=1621). מדובר באלגוריתם חדש, שינסה לדרג את חשיבותן של תמונות באינטרנט בשיטה דומה למה שעושה כיום אלגוריתם הדירוג PageRank של גוגל, המדרג את דפי האינטרנט על פי מספר ההפניות (קישורים) אליהם. דירוג התמונות יאפשר למנוע החיפוש להבין טוב יותר מהו התוכן הנמצא בתמונות, וכתוצאה, הוא התוצאות שיוצגו יהיו איכותיות יותר.
אב הטיפוס של האלגוריתם, אשר נבדק על מדגם מייצג של 2000 שמות של מוצרים פופולאריים כמו iPod, Xbox ו-Zune, הראה כי קיים שיפור של 83% במספר התוצאות הרלוונטיות לעומת האלגוריתם הנוכחי של גוגל לחיפוש תמונות.
ולהבין גם מה יש בפלאש ובתסריטי
הפרויקט השני של גוגל, אשר הוכרז, כבדרך אגב, בבלוג הרשמי שלה (http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/04/crawling-through-html-forms.html), ואשר הובא לידיעתנו על ידי אורן שץ, מנכ"ל SEO ישראל (http://www.seoisrael.co.il/), יאפשר לה לראשונה לחלץ מידע מתוך דפים המכילים אנימציות פלאש, תסריטי וטפסי HTML.
מהו המצב הנוכחי?
תמונות ופלאש אף פעם לא היו הצד החזק של מנועי החיפוש. כיום מרבית העכבישים (crawlers - אותם רובוטים הגולשים לאתרי האינטרנט ושולחים למנועי החיפוש מידע על התוכן שבהם), מדלגים אוטומטית על המידע הנמצא בקבצי הפלאש, תסריטי ה- והטפסים, וגם אלו שבכל זאת מנסים להבין מה נמצא בתוכם, לא ממש מצליחים לעשות זאת.
לגבי תמונות, אף מנוע חיפוש לא יודע כיום מה יש בתוכן ומה המידע שהם נושאות. כולם רק מנסים לשער, וגם זאת, לא בהצלחה רבה.
למה הידיעה חשובה?
אם גוגל תצליח ליישם בהרחבה ובהצלחה את שני הפרויקטים האלו הרי שמנוע החיפוש שלה יהיה הראשון להבין את התוכן הנמצא בתמונות ובאנימציות. מדובר במקפצה חשובה עבור גוגל, ויתכן כי תהיה זו גם אבן דרך חשובה בעולם החיפוש באינטרנט. המנוע של גוגל ייחשף לכמויות מידע ענקיות שאף מנוע חיפוש אחר באינטרנט עוד לא הגיע אליהן.
משמעות הדבר עבור גוגל, אומר אורך שץ, היא מיצוב וחיזוק מעמדה כמובילה בחיפוש. המשמעות עבור הגולשים תהיה קבלת תוצאות איכותיות מאי מפעם, הן בתמונות והן בדפי האינטרנט, וחשיפה לאתרים שעד כה לא קיבלו ביטוי בתוצאות החיפוש שערכו.
רקע על עולם חידושים מסקרנים במנועי החיפוש
עוד הרחבות על מנועי חיפוש, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: חידושים מסקרנים בחיפוש: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=865#d1
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.